sobota, 16 stycznia 2016

ser żółty







  

        Koniec grudnia i początek stycznia to taki czas, kiedy często odwiedza się rodzinę. 
Po takich odwiedzinach przywiozłam do domu mnóstwo smakołyków. Za wszystkie oczywiście bardzo dziękuję, szczególnie za prezenty dla dzieci.

A dziś chciała bym podać przepis na świetny żółty ser. Dużo dostałam serka białego, odłożyłam już sobie na klusie dla córki. Z reszty zrobiłam ser żółty.

To przepis:
  1. 1kg sera białego
  2. 1litr mleka
  3.  1 jajko
  4.  2 łyżeczki soli
  5.  130 dag margaryny albo masła
  6.  1 łyżeczka sody


Mleko zagotować, dodać zmielony ser i trzymać na włączonym gazie jeszcze 2 do 4 minut cały czas ruszać, żeby się nie przypaliło. Odcedzamy najlepiej na gazę, albo na bardzo drobne sitko, żeby nam te białe grudki, które zostaną nie uciekły.  
Masło roztapiamy. 
Odciśnięty ser taki ciepły nie należy dopuścić, aby wystygnął, wkładamy do garnka. Dodajemy do niego masło roztopione. 

Nastawiamy duży garnek na gaz, do którego wlewamy trochę wody, aby nam się gotowała. Mały garnek z serem i masłem musi nam się zmieścić do dużego. Ubijamy jajko z solą i sodą i dodajemy do masy. 
Mały garnek wstawiamy do dużego i mikserem na małych obrotach mieszamy całą masę, aż stanie się jednolita i składniki się połączą . Można zauważyć, że masa jest gotowa jeśli lepi się do widełek miksera. 
Wylewamy, albo nakładamy ją do miseczek najlepiej bardzo szybko, gdyż szybko zastyga. Oczywiście trzymamy w lodówce. Bardzo smaczne. 
Polecam  spróbować. 

W mojej rodzinie ten przepis jest już od dawna, choć z biegiem czasu trochę go modyfikowałyśmy. Czasem mama dodawała trochę szynki na koniec albo papryki.  Ja na razie zostaję przy podstawowym przepisie. 






       Tak wygląda odciśnięty serek 









            Tu szykujemy masło i jajko 


                 
                     Miksujemy 




Z kilogram sera wyszły mi trzy talerzyki sera żółtego

  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz