wtorek, 17 maja 2016

syrop z stokrotek


            Zrobiłam syrop z mleczy? no pewnie, że zrobiłam. 
To zrobiłam też z stokrotek. 
Powiem tak jeśli ktoś ma ochotę to zachęcam zrobić, wychodzi go co prawda bardzo mało, ale za to ma piękny zapach. 
Syrop ten robiłam pierwszy raz. Najpierw nazbierałam stokrotki. Wydawało mi się, że jest ich dużo, ale niech się nikt nie da zwieść, one są bardzo lekkie. 
Udało mi się zebrać 110g, z tej ilości wyszedł mi jeden słoik syropu, taki mały po koncentracie pomidorowym.
 Ale nic to, nazbieram jeszcze, na szczęśćcie stokrotki są dostępne przez całe lato J 

Przepis:

Stokrotki wkładamy do słoika i zalewamy gotowaną wrzącą wodą 3/4 szklanki, na wierzch dajemy plasterek cytryny, przykrywamy nakrętką (ale nie zakręcamy) i zostawiamy na całą noc. Rano wyciskamy dokładnie cały powstały wywar z naszych stokrotek i wlewamy do garnka, dodajemy cukier 3/4 szklanki i gotujemy. Aby powstał nam gęsty syrop gotujemy około pół godziny, przelewamy do słoika i pasteryzujemy.   
I gotowe, ma ciekawy smak. Taki syrop jest też zdrowy. 
Polecam. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz